מבקרים רבים אשר מגיעים לקפריסין מגיעים עם חברות טיולים עם אוטובוס צמוד. נוסעים עצמאיים שוכרים רכב, אבל יש גם כאלה שאינם נוהגים או מעוניינים להתנייד באמצעות תחבורה ציבורית, לתפוס אוטובוסים או לקחת מוניות. יש לא מעט מטיילים ספורטיבים שמעדיפים להתנייד באמצעות רכיבה על אופניים. מערכת התחבורה בצד הצפוני הטורקי של קפריסין אינה מפותחת כמו זו של הדרום והאפשרות הטובה ביותר היא לשכור רכב או להזמין סיור בטיול מאורגן, אך בדרום אתם בהחלט יכולים להנייד ולהסתמך על התחבורה הציבורית.
קפריסין היא אי קטן יחסית, אין בה רכבת קלה ואין מסילות ברזל, המוכרות לרוב מדינות אירופה, לפני 1952 הייתה בקפריסין מסילת הברזל , אך היא נועדה בעיקר למשא ולא לנוסעים. קפריסין לא רואה צורך מיוחד ברכבת, מכיוון שהמרחק הגדול ביותר בין עיירות הנופש הוא בסביבות 170 ק"מ (מאיה נאפה לפאפוס ).
תחבורה ציבורית כוללת שירות אוטובוסים ומוניות. שירות מוניות 'משותף' המכונה מוניות שירות והרבה פחות יקר ממונית פרטית. מרבית מתושבי קפריסין מחזיקים ברכב, כאשר בעלות על רכב פרטי היא החמישית בגובהה לנפש בעולם. התנועה נעה בצד שמאל של הכביש, לא בצד ימין כמו בישראל . בנוסף להשכרת רכב פרטי ואופנועים, ישנם אמצעי תחבורה נוספים שהם בטוחים ואמינים, נביא לכם כאן סקירה שלהם.
אוטובוסים - קווי אוטובוס בקפריסין
אין שירות רכבות בקפריסין, כאשר אוטובוסים הם אמצעי התחבורה הציבורית היחיד. קווי אוטובוס מכסים נסיעות למרחקים ארוכים וגם בתוך הערים, אך עשויים שלא להגיע עד אטרקציות תיירותיות מרכזיות, במיוחד אם הם מעט מחוץ לשבילים ולכן תצטרכו להיעזר במוניות, ללכת ברגל או לעתים לקחת שני אוטובוסים.
לאחר ארגון מחדש ב-2010, בדרום יש כעת מערכת אוטובוסים עירונית ובין עירונית טובה . האוטובוסים מודרניים, ממוזגים בדרך כלל ועומדים בזמן, אך שימו לב שאוטובוסים כפריים , במיוחד בהרי הטרודוס, הם פחות תכופים, יש לעתים מספר מצומצם של קווים מספר פעמים ביום ולא בכל שעה כמו בערי הנופש, האוטובוסים בכפרים ובהרים גם פחות אמינים.האוטובוסים הכפריים גם לא מודרנים במיוחד, תרגישו כאילו חזרתם לשנות השמונים בישראל, היתרון הוא שהנסיעה לא יקרה, אך איטית במיוחד ולעתים באוטובוס לא ממוזג, זה לא בטוח שווה את המחיר. יוצא מן הכלל הוא השירות החדש שפועל על ידי קו Plateia Solomou בניקוסיה להרי הטרודוס, ולוקח כפרים ציוריים לאורך הדרך, ברמת שירות גבוהה למדיי.
יש שירות אוטובוסים ברחבי האי הפועל מדי יום ובמסלולים הראשיים יש אוטובוסים שיוצאים כל 1-2 שעות. קווים מקומיים כוללים אוטובוסים היוצאים מהתחנות הראשיות כל 15 דקות בחודשי הקיץ.
אוטובוסים ברחבי קפריסין ואפילו בפאפוס אינם עקביים במראה, עם זאת, היעד בדרך כלל מוצג בבירור בשמשה הקדמית. לוחות זמנים של אוטובוסים ניתן למצוא בלשכות התיירות או מחברות האוטובוסים. חלק משירותי האוטובוס מפסיקים לנסוע בסביבות השעה 18:00 וייתכן כי שירות מוגבל בסופי שבוע.
ביולי 2010, חברת OSYPA Ltd Paphos Transport Organization השתלטה על האוטובוסים העירוניים של פאפוס אשר פעלו משנת 1980. OSYPA רכשה אוטובוסים חדשים ומודרניים, החלו לפתח תוכנית הממשלתית החדשה של תחבורה ציבורית.
המחירים באוטובוסים של OSYPA הם 1 אירו – לכיוון אחד, 2 אירו – יומי, 10 אירו – שבועי, 30 אירו – חודשי, 300 אירו – תעריף שנתי.
חלק מהנוסעים נוסעים בחינם וכוללים ילדים מתחת לגיל 12, סטודנטים עם תעודת סטודנט, חיילים קפריסאים .
שירותי האוטובוסים בצפון אינם אמינים, נראה כי אינם עומדים בלוח הזמנים, לרוב ימתינו עד שהאוטובוס יתמלא לפני היציאה לדרך, ומשמשים מעט את המבקרים. ואכן, גם קפריסאים טורקיים ילידים ממעטים להשתמש בהם,אמנם המחירים נמוכים מהאוטובוסים בדרום ב- 3-4 אירו, אך אנחנו לא ממליצים להסתמך על התחבורה הציבורית בשהותכם בצפון.
האוטובוסים בקפריסין מופעלים על ידי חברות שונות בכל מחוז (Zinonas בלרנקה, OSEA באזור Agia Napa/Protaras – נקראים לפעמים "פמגוסטה חינם", EMEL בלמסוס, OSYPA בפאפוס, ו-OSEL בלפקוסיה ).
המחירים עבור נסיעה בודדת במרבית הקווים 1.50 יורו, כרטיס יומי 5 יורו, כרטיס שבועי 20 יורו, כרטיס חודשי 40 יורו, 15 יורו עבור נסיעה בין עירונית יומית.
שירותי האוטובוסים בין עיירות קפריסין אינם מפותחים היטב. יש אוטובוס בינעירוני שנוסע מהעיירות לבירה של קפריסין. בקפריסין אוטובוסים בין-עירוניים נוסעים מספר פעמים ביום בין עיירות הנופש הגדולות לבירת האי. בדרך כלל, במהלך השבוע יש אוטובוס כל 1-2 שעות והאחרון יתחיל בערך שש בערב. בימי ראשון, חלק מהמסלולים בינעירוניים אינם מבוצעים כלל ומספר האוטובוסים הפועלים מצטמצם. תשלום מסלולים בינעירוניים מתבצע ישירות באוטובוס והעלות הממוצעת נעה בסביבות 5 אירו ל-50 קילומטרים.
יש גם אוטובוסים עירוניים לנסיעה ברחבי העיר ואל שדות התעופה. אוטובוסים עירוניים מגיעים לערים הגדולות של קפריסין – ניקוסיה , לרנקה , לימסול ופאפוס. מרכזי הנופש הם נתיבי התיירות הפופולריים ביותר ואוטובוסים מעבירים אותם ממרכזי התיירות המרכזיים לאטרקציות בעיר.
לדוגמה, בלימסול, קו מס' 30 עובר ממרכז העיר במלון Le Meridien ונע לאורך אזור התיירות למרכז הקניות הגדול My Mall, שנמצא לא הרחק מפארק המים Fasouri. בדרך יש גם את העיר העתיקה, הטיילת, רחוב הקניות הראשי ומהמרכז אפשר ללכת ברגל למקומות שונים בהן יש אטרקציות תיירים.
קו מספר 631 של פאפוס עובר מהנמל לאבן אפרודיטה (Petra tou Romiou), עוצר ליד רוב האטרקציות של הבירה העתיקה של האי. מחיר הנסיעה באוטובוסים עירוניים הוא 1.5 יורו למבוגרים ו-0.75 יורו לילדים.
ניתן להגיע באוטובוס ציבורי מלרנקה ולימסול (לשדה התעופה של לרנקה) ומפאפוס (לשדה התעופה פאפוס). מחיר הנסיעה לשדה התעופה עבור אוטובוסים אלו הוא 8-9 יורו, כולל עלות הכבודה.
יש בקפריסין גם אוטובוסים שעוברים בכפרים, אוטובוסים כפריים עוברים בין הכפרים הקטנים ומחברים אותם לעיירה הקרובה ביותר. אוטובוסים אלו מופעלים לעיתים רחוקות, כך שההגעה לכפרים ההרריים בעזרתם תהיה מאוד בעייתית. האוטובוסים לא יעילים כי כמעט לכל המקומיים יש מכוניות משלהם, ותיירים שמעוניינים לטייל בהרים ובכפרים, לרוב ישכרו רכב.
ברכב ובאופנוע - איך להתנייד בזול ומהר?
השכרת רכב בקפריסין תאפשר לכם לא רק שלא להיות תלויים בלוחות זמנים ובמסלולים של אוטובוסים, אלא גם תעניק לכם יכולת להגיע בקלות וביעילות עד הפינות הנסתרות ביותר של האי תוכלו להיחשף לתרבות ולאורח החיים, הנסתרים לרוב מעיני התיירים.
הדרך הטובה והיעילה ביותר להתנייד בקפריסין היא לשכור מכונית או, אם אינך נרתע מרמת התשתיות ומהתנועה בקפריסין והעובדה שהיא לא ידועה כבטוחה במיוחד, תוכלו לשכור גם אופנועים, טרקטורונים, קטנועים.
השכרת רכב מתחילה בסביבות 50 אירו ליום בקיץ, 25 אירו ליום בחורף , ככל שתקופת ההשכרה ארוכה יותר, כך התעריף נמוך יותר , אבל כדאי להזמין מראש ולעשות ביטוח. ואם אתם מתכוונים לחקור את החלקים המרוחקים יותר של האי, שימו לב שהסכמי שכירות רגילים לרוב אינם כוללים נסיעה בדרכי עפר. בנזין ודיזל עולים בסביבות 1 אירו לליטר, ויש הרבה תחנות תדלוק. עם זאת, חלקם עשויים להיות סגורים באוגוסט, כך שכדאי להשאיר את המיכל מלא ככל שתוכל.
בטיחות בנהיגה הדבר החשוב ביותר
כבישים מהירים (קידומת "A") והכבישים הראשיים (קידומת "B") הם באיכות טובה, אך כבישים צדדיים, במיוחד בהרים, עשויים להיות לא סלולים. מבקרים מישראל עלולים להירתע וייקח להם זמן להתרגל לכך שהנהיגה היא בצד שמאל, המכוניות בנהיגה ימנית, מגבלות המהירות (נאכפות בקפדנות) הן כדלקמן: כבישים מהירים מקסימום 100 קמ"ש, מינימום 65 קמ"ש. אלא אם צוין אחרת לכבישים ראשיים יש מגבלה של 80 קמ"ש, שטחים בנויים 50 קמ"ש.
היתרון בקפריסין ביציאה מהערים היא שהחניה היא בחינם בכפרים רבים, בעוד שחניונים במרכז העיר גובים 0.50-3 אירו לחצי יום. החניה הינה ללא תשלום בימי שבת אחר הצהריים, בימי ראשון ובחגים.
נהיגה בצפון דומה לנהיגה בדרום: מכוניות בצד השמאלי , השילוט בינלאומי, יש הרבה תחנות דלק, מכיוון שהפיתוח היה חלקי, ייתכן שתתקלו בכבישים פחות חדשים המובילים אל כבישים צרים ולא משופרים.
הקפריסאים הם בדרך כלל נהגים אדיבים, אז למה היא נחשבת ללא בטיחותית בנהיגה? מסיבה פשוטה, חלקם נוהגים מהר מאוד, בעוד שאחרים, במיוחד באזורים כפריים, נוהגים לאט בצורה קיצונית. בעוד ששיעור ההרוגים בכבישי קפריסין גבוה מבאירופה, הוא עדיין משתווה היטב למשל ליוון ולישראל.
שימו לב שמגבלות האלכוהול נמוכות – 50 מ"ג אלכוהול ל-100 מ"ל דם ועונש על חריגה חמור ונאכף בקפידה. הדרך היחידה להיות בטוחה שלא תעבור על החוק היא לא לשתות בכלל אם אתה נוהג.
ילדים חייבים להשתמש באמצעי הבטיחות המתאימים לגובהם ולמשקלם. במוניות, הם יכולים להשתמש בחגורות בטיחות במושב האחורי אם זה כל מה שזמין.
הרבה פעמים תראה תוך כדי הנסיעה שולחנות וכיסאות למסעדות בצדי הכבישים, כלי רכב חונים חמורים ועזים עלולים להוות סכנה בכבישי האי.
השכרת רכב בדרום – בעיירות וערים מרכזיות יש לשירות טוב על ידי סוכנויות השכרה , הן מקומיות והן בינלאומיות. אלו באזורי נופש כמו פאפוס ואגיה נאפה מציעים מגוון כלי רכב בנוסף למכוניות – קטנועים, אופנועים, טרקטורונים .נהגים מתחת לגיל 25 אשר נוהגים פחות משלוש שנים יקבלו ביטוח קטינים מיוחד מחברות ההשכרה.
אם אתם שוכרים רכב בדרום, חברות רבות לא יאפשרו לכם לעבור לחלק הטורקי הצפוני – בדקו בעת הסדרת ההשכרה. היכן שחברות כן מאפשרות לך לעבור לצפון, רובן לא יסדרו לכם ביטוח – תצטרכו לדאוג לביטוח בנקודת המעבר – יש דוכן שבו ניתן לבטח .
השכרת רכב בצפון – מכיוון שאף אחת מחברות השכרת הרכב הבינלאומיות הגדולות לא מכסה את צפון קפריסין , אתה מוגבל לחברות מקומיות. עם זאת, רובם ישלחו ויאסוף מהמלון שלך, או מנמל התעופה ארקן, וחלקם כוללים כעת את השירות הזה גם מלרנקה. שימו לב שכדי לשכור רכב בצפון קפריסין עליכם להיות בני 25 לפחות.
מוניות: איך להתנייד במונית בקפריסין?
בדרום יש מספר רב של מוניות בעיירות וערים גדולות יותר, וניתן לתפוס אותן מהרחוב או לאסוף אותן בהזמנה מראש. לכל המוניות העירוניות צריכות להיות מונים והתעריפים נשלטים על ידי הממשלה. באזורים כפריים אין למוניות מונים, אז כדאי להסכים על תעריף לפני שיוצאים לדרך. מבנה התעריפים למוניות עירוניות מחולק לתעריפי יום (6:01 עד 20:30) ותעריפי לילה, עם תשלום ראשוני (יום 3.42 יורו, לילה 4.36 יורו) ותעריף לק"מ (יום 0.73 יורו, לילה 0.85). יש גם חיובים על המתנה (לשעה), על מזוודות (לכל פריט) ובחגים.
בצפון, מוניות מסומנות בשלט "טקסי" על הגג, אין מונים, אז כדאי להסכים על מחיר לפני הכניסה. גם בדרום וגם בצפון ניתן להשתמש במוניות שירות משותפות , שמובילות בין ארבעה לשמונה נוסעים, בין עיירות מרכזיות. בדרום הן נקראות גם Transurban Taxis, אלו פועלות בלוח זמנים קבוע של חצי שעה בין השעות 6:00-18:00 (ימי ראשון 7:00-17:00); בצפון מוניות שירות פועלות באופן פחות שירותי, הנהגים ממתינים עד שהן מלאות ורק אז יוצאים לדרך.
הקטגוריות העיקריות של מוניות הן מוניות שירות/בינעירוניות, מוניות עירוניות ומוניות כפריות.
הבינעירונית, "מונית שירות" היא מונית משותפת שהיא מיני-וואן 4 עד 8 מושבים, הפועלות בתעריף קבוע לכל נוסע. הן בדרך כלל יוצאות ממיקום עיר מרכזי למיקום מרכזי אחר, ניתן לבצע כמה עצירות על פי בקשה למקומות מרכזיים. מוניות שירות לא עוצרות או נכנסות לעיירות או כפרים קטנים יותר. מוניות אלה פועלות מפאפוס, לימסול, לרנקה וניקוסיה. יש להזמין מקום למונית שירות. הנהגים עובדים כל יום למעט חגים.
ישנן חברות מוניות פרטיות רבות המספקות שירות לכל אזורי קפריסין. ניתן לעצור מוניות ברחוב או שתוכל להתקשר כחצי שעה עד שעה לפני הזמן כדי להזמין אחת.
מוניות פרטיות לענות על כל צרכי התחבורה מהעברות משדה התעופה, טיולים והן זמינות 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
יש גם מספר רב של עמדות מוניות בכל העיירות בהן תוכלו לעצור כדי להשיג אחת או להזמין. ניתן לדון בתשלום ולהסדיר מבעוד מועד עבור נסיעות מסוימות והטיפ הוא אופציונלי, אך נהגים רבים כן מצפים לטיפים ומקובל לתת טיפ של -10%.
התעריפים נמדדים לאחר עמלת התחלה ראשונית והתעריף הנמדד הוא תעריף קבוע. תעריפי המוניות מוסדרים בחוק ויש תעריפים שונים ליום וללילה. כמו כן, אל תתפלאו אם תקבלו חיובים נוספים בחגים מסוימים, אם הנהג יצטרך לחכות המונה יפעל, כבודה במשקל של יותר מ-12 קילו עולה יותר אם הנהג עוזר (תצטרכו להיפרד מתשלום קטן , אך כל הנהגים גובים זאת), מותר להכניס חיות מחמד בארגזים לנשיאה, אך ייתכן שיגבו מכם תשלום.
השירות של מוניות כפריות זמין לכפרים מרוחקים יותר. בדרך כלל, האיסוף וההורדה מתבצעים מתחנת מוניות, אלא אם כן אתה נוסע משדה התעופה. למוניות כפריות לא תמיד יש מונים.
כל המוניות מצוידות במונה בקפריסין, אך לפעמים הנהגים מסכימים לתשלום קבוע. לדוגמה, עלות הנסיעה כמעט מכל מלון באזור התיירות של לימסול לפארק המים פאסורי (פאסורי) היא בדרך כלל 20 יורו.
התשלום עבור מונית הוא כ-€ 0.75 לק"מ אחד,עמלות נוספות כוללות המתנה לנהג ומטען במשקל של יותר מ-12 ק"ג. שימו לב שבקפריסין ישנם שני סוגי תעריפים, הפועלים ביום ובלילה. מחיר הלילה יקר יותר בכ-15%, הוא נכנס לתוקף מ-20:30 ומסתיים ב-06:00. במקרים מסוימים, מונית יכולה אפילו להיות משתלמת יותר מהשכרת רכב.
אם אינכם מתכננים נסיעה ארוכה, אז למשל, סיור במונית מלימסול לכפר לפקרה ועצירה בדרך חזרה לכפר זיגי (משך הטיול יהיה כ-4 שעות) יעלו בסביבות 100-110 יורו.
שאלות נפוצות על תחבורה ציבורית בקפריסין
המכונית היא אמצעי התחבורה האישית הנפוץ ביותר בקפריסין הן עבור אזרחים והן עבור מבקרים, כאשר השכרת רכב זמינה דרך חברות בינלאומיות מהימנות שקל לארגן. מספר כבישים מהירים מקשרים בין עיירות חוף מפאפוס לאיה נאפה ולימסול או לרנקה לניקוסיה בצפון הטורקי. השכרת רכב יקרה, אך היא הדרך המעשית ביותר להגיע לאטרקציות בשני מגזרי האי. אם אתם מתכננים לטייל בצפון, תצטרכו לרכוש ביטוח נוסף , שכן מה שמונפק בדרום אינו תקף בצפון.
המחירים עבור נסיעה בודדת במרבית הקווים 1.50 יורו, כרטיס יומי 5 יורו, כרטיס שבועי 20 יורו, כרטיס חודשי 40 יורו, 15 יורו עבור נסיעה בין עירונית יומית.
שירותי האוטובוסים בין עיירות קפריסין אינם מפותחים היטב. יש אוטובוס בינעירוני שנוסע מהעיירות לבירה של קפריסין. בקפריסין אוטובוסים בין-עירוניים נוסעים מספר פעמים ביום בין עיירות הנופש הגדולות לבירת האי. בדרך כלל, במהלך השבוע יש אוטובוס כל 1-2 שעות והאחרון יתחיל בערך שש בערב. קווים מקומיים כוללים אוטובוסים היוצאים מהתחנות הראשיות כל 15 דקות בקיץ. בימי ראשון, חלק מהמסלולים בינעירוניים אינם מבוצעים כלל ומספר האוטובוסים הפועלים מצטמצם. תשלום מסלולים בינעירוניים מתבצע ישירות באוטובוס והעלות הממוצעת נעה בסביבות 5 אירו ל-50 קילומטרים.
יש גם אוטובוסים עירוניים לנסיעה ברחבי העיר ואל שדות התעופה. אוטובוסים עירוניים מגיעים לערים הגדולות של קפריסין – ניקוסיה , לרנקה , לימסול ופאפוס. מרכזי הנופש הם נתיבי התיירות הפופולריים ביותר ואוטובוסים מעבירים אותם ממרכזי התיירות המרכזיים לאטרקציות בעיר.
בקפריסין יש מערכת נוחה של מוניות. העלות גבוהה מזו של אוטובוסים, אך הנוחות והמהירות שווה את המחיר. מוניות עירוניות בעיירות הנופש מספקות שירותים מסביב לשעון. ניתן גם לעצור מוניות ברחוב (בדרך כלל נהגי מוניות צופרים אם הם רואים תיירים מטיילים ובכך מציעים את שירותיהם), וגם ניתן להתקשר אליהם בטלפון מכל מסעדה או מלון.
יש גם מוניות בין עירוניות בקפריסין (רכבים ל-4-8 אנשים). צורת תחבורה זו מקשרת בין הערים המרכזיות, וטיולים מתקיימים כמעט כל חצי שעה, אך בעיירות ובכפרים קטנים לא ניתן להזמין מונית. יש להזמין מקום ישיבה במונית מראש בטלפון. התשלום מתבצע ישירות לנהג.
הנסיעה במונית ברחבי קפריסין היא יקרה יחסית. מוניות שירות, הידועות גם כמוניות משותפות, פועלות בזמנים קבועים וליעדים בודדים, ומהוות דרך נוחה להתנייד ובין עיירות. ניתן להזמין מוניות אישיות ברחוב או להזמין אותן מראש, והן מודדות על פי חוק. חיובים נוספים חלים לאחר השעה 20:30 .נסיעה בין עיירות עדיף לעשות במונית שירות. במגזר הטורקי, מוניות שירות נקראים dolmus או kombos והם גם הדרך המשתלמת והכלכלית ביותר להגיע ממקום למקום.
בכפרים ניתן להיעזר בשירותי מוניות הכפר (מוניות כפריות), המאפיין העיקרי בהן הוא היעדר מונים. אבל תמורת תשלום, המונית הזו תיקח אתכם לעיירות ולכפרים הקרובים ביותר. ניתן לקחת מונית בחנייה המיוחדת בכפרים, והורדת נוסעים, ככלל, מתבצעת גם בחנייה כזו בנקודת היעד. מחירי מוניות הכפר נמוכים מעט מאשר באזורים עירוניים (כ-15-20%). לכן, אם אתם מתכננים טיול עצמאי לקפריסין, אז תצטרכו להוציא כסף רב על מונית או לשכור רכב.
יש את מעבורת מטאסוקה שבדרום טורקיה שתיקח אתכם עד לקירניה באזור הצפון, כאשר המעבורות התכופות מיוון הפסיקו לפעול לפני 10 שנים. מכוניות שנכנסות לקפריסין הכבושה הטורקית אינן מורשות לעבור את הגבול לגזרה היוונית.
בקיץ רכיבה על אופניים עלולה להיות לא פשוטה ומתאימה לרוכבים מיומנים, בעונות המעבר ובחורף האקלים המתון של קפריסין אידיאלי לרוכבי אופניים. בכל עונה בה תבחרו, יש לנקוט באמצעי הזהירות, לחבוש קסדה, להצטייד בקרם הגנה, שפע של מי שתייה. ברוב הערים בדרום יש חברות להשכרת אופניים , ואופני הרים וכביש זמינים בקלות, כאשר החיובים נעים בדרך כלל בסביבות 50 אירו לשלושה ימים, 100 אירו לשבוע. מסלול אופניים חדש הוקם לאחרונה בהרי הטרודוס, עם כמעט 60 ק"מ של מסלול משולט היטב, העובר גם בטבע . השכרת האופניים בצפון פחות מפותחת מאשר בדרום, אך מספר בתי מלון יוכלו לסייע בהסדרה.
ישנם שני שדות תעופה בינלאומיים, אחד בפאפוס וגדול יותר בלרנקה .משדה התעופה של לרנקה לפאפוס במונית עולה בערך 100 – 120 אירו , תלוי אם מדובר בנסיעת יום או לילה.
ניתן לארגן מראש רכבים להשכרה ולאסוף אותם גם בשדה התעופה. אם יש מכוניות זמינות, תוכלו לארגן זאת עם ההגעה.